Algemene voorwaarden

Artikel 1: Toepasselijkheid - definities

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van ons, op onze dienstverlening die wij aanbieden via onze website en op de bijbehorende overeenkomsten die wij met u sluiten.

2. Onze dienstverlening richt zich op vrouwen die zwanger zijn of die (net) bevallen zijn. Wij bieden aan u in dit kader de volgende diensten aan:a. diverse online programma’s met tools en inzichten van een ervaren bekkenfysiotherapeut om tijdens de zwangerschap fit te blijven en na een bevalling te herstellen en weer kracht en conditie op te bouwen, bijvoorbeeld een herstelprogramma na een keizersnede;b. onze online community. Dit is een online platform voor de leden van onze online programma’s. U kunt via deze community bijvoorbeeld ervaringen delen met andere leden of vragen aan ons stellen;c. ons affiliate programma. Via dit programma bieden wij aan (oud)leden de mogelijkheid tegen betaling van een vergoeding (commissie) nieuwe leden aan te dragen voor de online programma’s.

3. Als (een deel van) een bepaling nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden van toepassing.

4. Bij een afwijking tussen deze algemene voorwaarden en een vertaling hiervan, geldt de Nederlandse tekst.

5. Verder gebruiken wij in deze algemene voorwaarden de volgende termen:a. aanbod: ieder aanbod van ons voor onze dienstverlening;b. schriftelijk: per brief, per e-mail of iedere andere vorm van communicatie die hiermee gelijk gesteld kan worden, zoals WhatsApp-berichten;c. onze website: onze website www.bevallenendoor.nl.

Artikel 2: Online programma’s - toegang

1. Wij bieden één gratis online programma aan, de overige online programma’s zijn betaalde programma’s.

2. U kunt toegang krijgen tot een online programma door op onze website bij het door u gewenste programma te klikken op “direct toegang”. U vult hierna de gevraagde gegevens in en kiest (indien aan de orde) een betaalmethode. Nadat u uitdrukkelijk akkoord gaat met de aankoop, de door u ingevulde gegevens en deze algemene voorwaarden kunt u afrekenen.

3. Wij bieden aan u de mogelijkheid de prijs voor het programma ineens te voldoen of in drie termijnen te betalen. Bij de eerste mogelijkheid moet u zelf zorgen voor de betaling, bij de betaling in termijnen gaat u akkoord met een automatische incasso van de termijnbedragen.

4. Na betaling ontvangt u van ons een e-mail waarmee u een persoonlijk account kunt aanmaken. Met dit account kunt u vervolgens inloggen op het door u afgenomen. Met de ontvangst van deze e-mail komt de overeenkomst voor onze dienstverlening tot stand. Daarbij heeft u in eerste instantie - gedurende de bedenktijd (zie artikel 3 lid 5 sub a hierna) - slechts beperkt toegang tot de online programma’s. Na deze bedenktijd krijgt u toegang tot alle fases van het online programma.

5. Let wel: uw account, uw inloggegevens (gebruikersnaam, wachtwoord) e.d. die u aanmaakt bij het gebruik van onze dienstverlening zijn persoonlijk en vertrouwelijk. U bent verantwoordelijk voor het bewaren en geheimhouden van deze inloggegevens. U mag uw account en de bijbehorende inloggegevens alleen zelf gebruiken. U mag ook alleen een account aanmaken voor u zelf.

Artikel 3: Online programma’s - wettelijke bedenktijd

1. Als u online producten of diensten koopt, heeft u als particulier (consument) in beginsel een wettelijke bedenktijd van 14 kalenderdagen. Binnen deze periode mag u de overeenkomst nog ontbinden zonder daarvoor een reden te hoeven opgeven.

2. Deze wettelijke bedenktijd geldt (kort gezegd) normaliter niet bij de aankoop van online diensten die u direct na aanschaf al kunt gebruiken, zoals onze online programma’s en de bijbehorende geprinte versies (HerstelMonitor). Desondanks willen wij aan u toch deze ontbindingsmogelijkheid bieden.

3. Wilt u na aankoop nog afzien van onze dienstverlening (en dus gebruikmaken van uw ontbindingsrecht)? Dan informeert u ons hierover door een e-mail te sturen aan info@bevallenendoor.nl of gebruik te maken van het contactformulier op onze website. Wij moeten deze e-mail of het door u verzonden contactformulier van u ontvangen binnen 14 kalenderdagen nadat u de voor de desbetreffende dienstverlening geldende prijs aan ons heeft betaald. Na deze termijn is ontbinding niet meer mogelijk.

4. Vervolgens betalen wij uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van uw ontbindingsverzoek de al van u ontvangen bedragen aan u terug.

5. Let wel:a. binnen de wettelijke bedenktijd krijgt u eerst beperkt toegang tot het door u gekozen online programma. Dit geldt ook als u al wel de volledige prijs voor het online programma heeft betaald. Wel krijgt u voldoende toegang om te kunnen bepalen of het online programma iets voor u is, of u hiermee verder wilt. Maakt u geen gebruik van uw ontbindingsrecht? Dan krijgt u na afloop van de wettelijke bedenktijd volledig toegang tot alle fases van het online programma;b. De wettelijke bedenktijd en het bijbehorende ontbindingsrecht gelden niet voor de door ons geleverde geprinte versies van de online programma’s (HerstelMonitor). Hiervoor is dus ook nooit een retourbetaling als bedoeld in lid 4 aan de orde.

Artikel 4: Online programma’s - inhoud, verantwoordelijkheid

Met betrekking tot de inhoud van onze online programma’s en het gebruik van deze online programma’s wijzen wij u uitdrukkelijk op het volgende:

a. wij stellen de online programma’s zo zorgvuldig mogelijk samen, maar wij kunnen geen garanties geven voor de door u gewenste of beoogde resultaten. Iedereen is immers anders, ieder lichaam is anders en de resultaten hangen bovendien samen met de tijd die u aan het online programma kunt besteden/besteedt en uw eigen inspanningen hierbij;b. u bent bovendien altijd zelf verantwoordelijk voor wat u doet met de door ons aangeboden kennis en informatie. Daarbij is het belangrijk om goed naar uw eigen lichaam te blijven luisteren en ook goed te luisteren naar de adviezen die wij in of bij het online programma aan u geven over momenten waarop het verstandig is medische hulp te zoeken, contact op te nemen met een medisch specialist;c. wij adviseren u bij twijfel of lichamelijke klachten sowieso altijd contact op te nemen met een arts, met een geregistreerd bekkenfysiotherapeut of met een andere deskundige.

Artikel 5: Community - toegang, mogelijkheden

1. Als betalend lid kunt u toegang krijgen tot de online community die gekoppeld is aan het door u gekozen online programma. Dit is een besloten community. De community is alleen toegankelijk voor leden en ook alleen voor leden van het desbetreffende online programma. Daarnaast hebben wij toegang tot de community, bijvoorbeeld voor het beantwoorden van vragen die leden binnen de community aan ons stellen.

2. U kunt zelf uw profiel- en accountgegevens invullen. U voornaam, achternaam en profielnaam zijn daarbij verplichte gegevens, maar u kunt deze profielnaam zelf kiezen. Dit kan dus ook een profielnaam zijn die niet tot uw persoon te herleiden is. Als u ervoor kiest uw account op “privé” te zetten, kunnen andere leden alleen nog uw profielnaam zien en niet meer de overige inhoud van uw account/profiel.

3. In de community kunt u berichten plaatsen (al dan niet voorzien van een foto), kunt u via de privé chatfunctie in contact komen met andere leden, kunt u privé berichten aan ons sturen (bijvoorbeeld vragen) en informatie lezen. Wij plaatsen bijvoorbeeld als informatie geanonimiseerde vragen van leden met onze antwoorden daarop. Wij hebben geen toegang tot berichten die u via de privé chatfunctie verstuurd aan andere leden.

4. U bepaalt zelf van welke functies u gebruik wilt maken in de community en u het is altijd uw eigen verantwoordelijkheid hoeveel informatie u daarbij met andere leden of met ons wilt delen of deelt.

Artikel 6: Community - gedragsregels

1. Bij het gebruik van onze dienstverlening - en in het bijzonder bij het gebruik van onze online community - gelden gedragsregels. Wij vinden het belangrijk dat deze community voor ieder lid een veilige en prettig omgeving is. Dit betekent in ieder geval, dat:

a. u andere leden altijd zorgvuldig en met respect behandelt;b. u de community niet mag gebruiken voor het versturen van beledigende, discriminerende of anderszins kwetsende berichten:c. u ook geen informatie mag versturen of op uw profiel mag plaatsen die andere leden als beledigend, kwetsend of discrimeneren kunnen ervaren;d. u ook niet bewust onjuiste informatie op uw profiel mag plaatsen of via uw berichten mag versturen;e. u ook geen illegale informatie op uw profiel mag plaatsen of via uw berichten mag versturen (bijvoorbeeld informatie over criminele activiteiten);f. u andere leden via uw profiel of uw berichten ook niet mag aansporen tot illegale activiteiten;g. u zich ook niet op een andere wijze ongepast of onfatsoenlijk mag gedragen bij het gebruik van de community.

2. Op het gebruik van de community zijn daarnaast onze “Community Richtlijnen voor de Bevallen&Door Ledenomgeving” van toepassing zoals gepubliceerd in de community.

Artikel 7: Affiliate programma

1. Als u een betalend lid bent, of in het verleden een betalend lid bent geweest, kunt u deelnemen aan ons affiliate programma. U kunt als “affiliate” nieuwe betalende leden aanbrengen voor onze online programma’s en hiervoor van ons een commissie (vergoeding) ontvangen.

2. Hoe werkt dit programma?:a. via onze website kunt u een “Plug&Pay affiliate account” aanmaken. Wij controleren hierna aan de hand van de hierbij door u verstrekte gegevens of u een betalend lid bent (of geweest bent). Let wel: wij zijn nooit verplicht u als affiliate te accepteren, ook niet als bij de controle blijkt dat u daadwerkelijk een betalend lid bent (geweest);b. na onze controle en ons akkoord ontvangt u een unieke affiliate link;c. u deelt deze unieke affiliate link vervolgens met het beoogde nieuwe lid. Als het beoogde lid op de link klikt, komt zij op onze website en kan zij een online programma kiezen;d. als het beoogde lid hierna een betaald online programma bij ons afneemt, ontvangt u van ons een commissie. Deze commissie bedraagt een op voorhand door ons vermeld percentage van de aankoopwaarde (prijs) van het afgenomen online programma;e. u ontvangt de overeengekomen commissie in beginsel 28 dagen na deze aankoop (als het nieuwe lid de prijs voor het online programma direct bij aankoop betaalt) of 60 dagen na deze aankoop (als het nieuwe lid gebruikt maakt van de mogelijkheid om in termijnen te betalen).

Artikel 8: Toegang tot onze dienstverlening - duur en einde

1. Als u een betaald online programma bij ons afneemt, heeft u hierna in beginsel voor onbepaalde tijd toegang tot dit online programma en de bijbehorende community. Wel mogen wij uw account - en daarmee de toegang tot deze dienstverlening - (al dan niet tijdelijk) blokkeren als u niet voldoet aan uw contractuele verplichtingen jegens ons, zoals de verplichtingen uit deze algemene voorwaarden. Bijvoorbeeld als u niet voldoet aan uw bijbehorende betalingsverplichtingen of als u handelt in strijd met de in artikel 6 vermelde gedragsregels en Community Richtlijnen. Wij informeren u dan op voorhand over een blokkade.

2. Ook kan het zijn dat u tijdelijk geen toegang heeft tot onze dienstverlening bij werkzaamheden aan onze website of bij overmachtssituaties (zie artikel 13).

3. Daarnaast kunnen wij (de toegang tot) onze dienstverlening beëindigen in de volgende situaties:a. bij einde of verkoop van onze onderneming;b. bij langdurige ziekte of overlijden van de verantwoordelijk personen binnen onze onderneming;c. als de software waarop onze website en onze dienstverlening draaien om welke reden dan ook niet langer beschikbaar is of onze licentie voor het gebruik van deze software eindigt (bijvoorbeeld door het eindigen van de rechthebbende onderneming);d. als wij geen updates meer kunnen verkrijgen van voornoemde software waardoor de website en/of onze dienstverlening niet goed meer functioneren;e. in alle andere situaties waarbij in alle redelijkheid niet van ons kan worden verlangd dat wij onze website en/of de dienstverlening nog langer in stand houden.

Indien mogelijk, informeren wij u dan ook op voorhand over het eindigen van (de toegang tot) onze dienstverlening.

Artikel 9: Vertrouwelijke informatie

1. Wij houden alle informatie die wij bij het sluiten van de overeenkomst en het uitvoeren van onze dienstverlening van of over u krijgen geheim. Wij geven deze informatie alleen aan derden voor zover dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze dienstverlening.

2. Wij nemen alle redelijke voorzorgsmaatregelen om deze informatie geheim te houden. De geheimhoudingsplicht geldt ook voor onze werknemers en derden die onder onze verantwoordelijkheid bij de uitvoering van de dienstverlening betrokken zijn.

3. Wij verwerken informatie die valt onder de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) conform de AVG en onze privacyverklaring zoals gepubliceerd op onze website en melden eventuele inbreuken op de beveiliging van de informatie ook conform de AVG.

4. De geheimhoudingsplicht geldt niet wanneer wij de informatie als gevolg van wet- en/of regelgeving of een rechterlijke uitspraak moeten openbaren en ons niet kunnen beroepen op een wettelijk verschoningsrecht of een door een rechter toegestaan verschoningsrecht. Deze uitzondering geldt ook voor de werknemers en derden zoals bedoeld in lid 2.

Artikel 10: Klachten

1. U meldt klachten over onze dienstverlening direct na ontdekking. Heeft u bijvoorbeeld per abuis toegang gekregen tot een ander online programma dan het door u gewenste online programma? Of ervaart u problemen bij de toegang tot het gekozen online programma? Meldt dit dan direct aan ons. Alle gevolgen van het niet direct melden van uw klachten zijn voor uw risico.

2. U kunt klachten aan ons melden door een e-mail te sturen naar info@bevallenendoor.nl. Daarbij stelt u ons in staat de klacht te onderzoeken en geeft u ons alle hiervoor relevante informatie, zoals een duidelijke omschrijving van uw klacht en bijvoorbeeld foto’s van de door u geconstateerde feiten.

3. Wij proberen altijd binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht te reageren. Bij een terechte klacht zorgen wij dat u alsnog op de overeengekomen wijze gebruik kunt maken van onze dienstverlening, tenzij dit in redelijkheid niet van ons kan worden gevraagd of praktisch niet (meer) mogelijk is. In dit laatste geval mag u de overeenkomst - door een aan ons gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden of een korting op, of terugbetaling van, de overeengekomen prijs vragen. Als sprake is van bijkomende schade, gelden hiervoor de bepalingen van het aansprakelijkheidsartikel.

Artikel 11: Aansprakelijkheid

1. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor de wijze waarop u onze dienstverlening gebruikt. Wij zijn bijvoorbeeld niet verantwoordelijk voor beslissingen die u neemt, handelingen die u uitvoert etc. in het kader van de online programma’s of de hierin opgenomen informatie. Deze online programma’s zijn ook niet bedoeld als medische adviezen en wij treden ook anderszins niet op als uw medisch adviseur of behandelend specialist.

2. Ook als wij uw vragen beantwoorden - bijvoorbeeld vragen die aan ons stelt binnen de community - betreft dit nooit medische adviezen en blijft u altijd zelf verantwoordelijk voor eventuele beslissingen die u op basis van deze antwoorden neemt. Zie in dit kader ook uw artikel 4 hierboven. Het is belangrijk om altijd goed naar uw eigen lichaam te blijven luisteren en bij twijfel of lichamelijke klachten altijd contact op te nemen met een arts, met een geregistreerd bekkenfysiotherapeut of met een andere deskundige.

3. Verder doen wij ons best ervoor te zorgen dat de community voor u een prettige en veilige omgeving is en blijft. Waar mogelijk bekijken wij hiervoor de informatie die u en andere leden via deze community of via het profiel delen. Als wij vinden dat een lid zich op enige wijze ongepast of onfatsoenlijk gedraagt, mogen wij haar account blokkeren (zie ook artikel 8 lid 1 hierboven). Echter, het is voor ons praktisch niet mogelijk om alle communicatie via de community en alle profielen van de leden die gebruik maken van deze community 24/7 te controleren. Ondanks al onze inspanningen, de geldende gedragsregels e.d. kunnen wij dus niet garanderen dat u nooit te maken krijgt met vervelend gedrag van een lid of met ongewenste of onjuiste informatie. Wij zijn dus ook niet aansprakelijk voor eventuele schade die u lijdt door dergelijk ongewenst gedrag van een ander lid, onjuiste informatie die door leden via de community wordt verspreid etc.

4. Als wij toch aansprakelijk zijn:a. zijn wij alleen aansprakelijk voor directe schade. Iedere aansprakelijkheid voor gevolgschade, waaronder personen- of letselschade, is uitdrukkelijk uitgesloten;b. is onze schadevergoedingsplicht altijd beperkt tot maximaal het bedrag dat onze verzekeraar in het voorkomende geval uitkeert. Komt het niet tot een uitkering of valt de schade niet onder een door ons gesloten verzekering? Dan is onze schadevergoedingsplicht beperkt tot maximaal het factuurbedrag voor de geleverde diensten.

5. Al uw aanspraken op een vergoeding van geleden schade verjaren in ieder geval 1 jaar nadat u bekend bent met - of had kunnen zijn met - de door u geleden schade en ons dus hiervoor had kunnen aanspreken.

6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet als de schade te wijten is aan onze opzet of bewuste roekeloosheid of als de beperkingen in strijd zijn met dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen. Wij vrijwaren u bovendien alleen in deze gevallen voor eventuele aanspraken van derden.

Artikel 12: Intellectuele eigendomsrechten

1. In beginsel zijn wij de rechthebbende van alle intellectuele eigendomsrechten die rusten op of voortkomen uit onze website en onze dienstverlening. Alleen wij mogen deze rechten uitoefenen.

2. Dit betekent - onder meer -, dat u:a. de content van onze website (teksten, foto’s, video’s e.d.) niet mag gebruiken, niet mag kopiëren, niet mag namaken etc.;b. de inhoud van onze online programma’s (video’s, teksten e.d.) niet mag gebruiken buiten de context van de overeenkomst, niet mag vermenigvuldigen, niet aan derden mag verstrekken en derden hierin ook geen inzage mag geven;tenzij wij u hiervoor vooraf schriftelijk toestemming hebben gegeven, bijvoorbeeld in het kader van ons affiliate programma.

3. Verstrekt u informatie aan ons bij het aangaan van de overeenkomst? Of verstrekt u informatie aan ons of andere leden bij het gebruikmaken van onze dienstverlening, bijvoorbeeld via de community? Dan garandeert u dat deze informatie (bijvoorbeeld geplaatste foto’s of teksten) geen inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden. U bent aansprakelijk voor alle schade die wij door dergelijke inbreuken lijden en vrijwaart ons bovendien voor aanspraken van deze derden.

Artikel 13: Overmacht

1. Als wij jegens u tekortschieten in het nakomen van onze contractuele verplichtingen, kan ons dit niet worden toegerekend als sprake is van overmacht.

2. In de volgende omstandigheden is in ieder geval sprake van overmacht aan onze zijde:a. oorlog, oproer, mobilisatie, binnen- en buitenlandse onlusten, overheidsmaatregelen of dreiging van deze of vergelijkbare omstandigheden;b. verstoring van de bij het aangaan van de overeenkomst bestaande valutaverhoudingen;c. bedrijfsstoringen door brand, inbraak, sabotage, uitval van elektriciteit, uitval van internet- of telefoonverbindingen, cybercriminaliteit, stakingen, (maatregelen in verband met) epidemie of pandemie, natuurverschijnselen, (natuur)rampen e.d. waardoor - bijvoorbeeld - onze website (tijdelijk) niet (volledig) beschikbaar is;

3. Bij overmacht mogen wij de overeenkomst - door een aan u gerichte schriftelijke verklaring - ontbinden of onze dienstverlening aanpassen of voor een redelijke termijn opschorten. Wij hoeven dan geen schadevergoeding aan u te betalen.

4. Treedt de overmachtssituatie in nadat wij de overeenkomst al gedeeltelijk hebben uitgevoerd? Dan hebben wij wel recht op vergoeding van al uitgevoerde dienstverlening.

Artikel 14: Toepasselijk recht - bevoegde rechter

1. Op onze overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

2. Wij leggen geschillen voor aan de rechter die bevoegd is in onze vestigingsplaats. Daarnaast behouden wij ook altijd het recht het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter in uw woonplaats.

3. Als mag u altijd kiezen voor de wettelijk bevoegde rechter, ook als wij voor een andere rechter kiezen. U informeert ons dan binnen een maand na ontvangst van dagvaarding over uw keuze.

4. Als u woonachtig bent buiten Nederland, mogen wij het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter in het land of de staat waar u woont.