herstel na een keizersnede

Zal ik jou na je keizersnede een beetje op weg helpen?

Mijn naam is Merel Stokman, geregistreerd bekkenfysiotherapeut sinds 2013 en samen met de gynaecologie van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix hebben we informatie opgesteld om jou thuis een beetje op weg helpen na je keizersnede.

17%

Van de vrouwen bevalt met een keizersnede

50%

Kreeg een geplande keizersnede

100%

Vertrouwen in je herstel met deze extra informatie!

Mama, gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Bij het herstel na een keizersnede horen wat handige tips en adviezen. Bekijk deze video waarin ik je er meer over vertel.

EssentiΓ«le informatie na een keizersnede

Ondersteun je wond met een kussen na een keizersnede.

Ondersteun je wond met een kussen na een keizersnede.

Hoe kom je handig in en uit bed na een keizersnede?

Hoe kom je handig in en uit bed na een keizersnede?        

Littekenverzorging en -massage de eerste 6 weken na een keizersnede.

Littekenverzorging en -massage de eerste 6 weken na een keizersnede.

BLOGS

Een keizersnede

πŸ“š Ik heb een keizersnede gehad

Lees meer over de operatie en Feiten en Fabels van de keizersnede >>>>
Poepen en plassen na de bevalling

πŸ“š Goed plassen en poepen (net na de bevalling) πŸš½πŸ’©

Dit kan best spannend zijn de eerste keer! Lees hier alles om het het minst ongemakkelijk te maken >>>>
Herstel buikspieren na zwangerschap

πŸ“š Wel of geen buikband gebruiken na de bevalling?

Soms is er best wat voor te zeggen om je buik tijdelijk te ondersteunen. Lees hier het hoe en waarom >>>>
Litteken na een keizersnede

πŸ“š Hoe herstelt je keizersnede litteken en wanneer is deze weer sterk genoeg?

Je lichaam heeft een heel mooi zelfherstellend vermogen. Lees hier wat meer over het herstel van je litteken >>>>
Littekenmassage na keizersnede

πŸ“š Verzorging en littekenmassage na een keizersnede

Lees hier hoe je weer contact maakt met je buik en litteken en waarom littekenmassage je herstel helpt >>>>

BLOGS

Een keizersnede

πŸ“š Ik heb een keizersnede gehad

Poepen en plassen na de bevalling

πŸ“š Goed plassen en poepen (net na de bevalling) πŸš½πŸ’©

Herstel buikspieren na zwangerschap

πŸ“š Wel of geen buikband gebruiken na de bevalling?

Litteken na een keizersnede

πŸ“š Hoe herstelt je keizersnede litteken en wanneer is deze weer sterk genoeg?

Littekenmassage na keizersnede

πŸ“š Verzorging en littekenmassage na een keizersnede

Veilig en bewust bewegen na een keizersnede

Hoe bouw je wandelen verstandig op na een keizersnede?

Hoe bouw je wandelen verstandig op na een keizersnede?

Bang voor de pijn en beweeg je heel stijf?                                                    

Bang voor de pijn en beweeg je heel stijf?                            

Ik kan de hele wereld aan! Zeker weten?

Ik kan de hele wereld aan! Zeker weten?                              

Hoe je lichte huishoudelijke activiteiten weer hervat de komende 6 weken.

Hoe je lichte huishoudelijke activiteiten weer hervat de komende 6 weken.

Hoe sta je nou het beste?

Hoe sta je nou het beste?                                                       

Hoe til je iets verstandig van de grond?

Hoe til je iets verstandig van de grond?                                

BLOGS

Tips voor herstel na een keizersnede

πŸ“š Handige tips voor de eerste 6 weken na een keizersnede

Nog meer handige tips voor de kraamtijd voor je op een rijtje gezet >>>>
Herstel na keizersnede

πŸ“š Hoe bouw je wandelen verantwoord op na een keizersnede?

Wandelen is onderdeel van je herstel. Lees hier hoe je dit verantwoord weer opbouwt >>>>

BLOGS

Tips voor herstel na een keizersnede

πŸ“š Handige tips voor de eerste 6 weken na een keizersnede

Herstel na keizersnede

πŸ“š Hoe bouw je wandelen verantwoord op na een keizersnede?

Oefeningen na bevalling

Wil je Γ©cht goed begeleid worden?

Het volledige herstelprogramma van Bevallen&Door is een zeer compleet hersteltraining ontwikkeld door mij als bekkenfysiotherapeut. Zodat jij op een verantwoorde en veilige manier herstelt van je keizersnede, zonder onnodige restklachten.

Ga thuis op een moment dat het jou (jullie! πŸ₯°) goed uitkomt.

Gedurende 9 maanden ontvang je veilige trainingen voor herstel van je buik, algehele kracht en conditie. 

Daarnaast krijg je toegang tot mijn volledige bekkenbodemtraining.

Herstel na een keizersnede vereist nou eenmaal meer specifieke kennis en aandacht. Met dit programma creΓ«er je alle voorwaarden voor een goed herstel, zodat jij je binnenkort weer fit voelt en met vertrouwen je eigen sport oppakt.

Of het nu gaat om hardlopen, volleybal of een andere favoriete activiteit, je bent goed voorbereid en klaar om weer volop te genieten!

Oefeningen die je herstel ondersteunen

Na een keizersnede is goed om ontspannen naar je buik te leren ademen. Dit geeft je ontspanning, doorbloeding en β€˜beweging’ van je buik. 
βœ… Je mag hier meteen na de operatie al mee beginnen.

Ontspannen buikademhaling
Na een keizersnede is goed om ontspannen naar je buik te leren ademen. Dit geeft je ontspanning, doorbloeding en β€˜beweging’ van je buik.
βœ… Je mag hier meteen na de operatie al mee beginnen.

βœ… Vanaf 5 dagen na de operatie.

Bekkenkantelen in het kraambed
βœ… Vanaf 5 dagen na de operatie.                                          

βœ… Wanneer je pijn onder controle is vanaf 10 dagen na de operatie.

Dwarse en schuine buikspieren activeren
βœ… Wanneer je pijn onder controle is vanaf 10 dagen na de operatie.

Tijdens je zwangerschap zijn je buikspieren opgerekt door de groei van je kindje en tijdens de operatie is door verschillende lagen heengegaan om bij de baarmoeder te komen. Hierdoor zijn je buikspieren behoorlijk verzwakt. Deze oefening brengt je weer in contact met je dwarse buikspieren, deze zijn onderdeel van je core en spelen een belangrijke rol in het stabiliseren van je bekken en het herstel van je diastase (het weke gleufje tussen je rechte buikspieren). 

βœ… Wanneer je pijn onder controle is vanaf 10 dagen na de operatie. Alleen in zit, lig en zijlig. Bekijk de hele video.

Leren aanspannen van je dwarse buikspieren
Tijdens je zwangerschap zijn je buikspieren opgerekt door de groei van je kindje en tijdens de operatie is door verschillende lagen heengegaan om bij de baarmoeder te komen. Hierdoor zijn je buikspieren behoorlijk verzwakt. Deze oefening brengt je weer in contact met je dwarse buikspieren, deze zijn onderdeel van je core en spelen een belangrijke rol in het stabiliseren van je bekken en het herstel van je diastase (het weke gleufje tussen je rechte buikspieren). 

βœ… Wanneer je pijn onder controle is vanaf 10 dagen na de operatie. Alleen in zit, lig en zijlig. Bekijk de hele video.

Meer veilige hersteloefeningen doen?

herstel na een keizersnede

πŸ“š Wanneer mag je weer sporten na een keizersnede? - Een stappenplan

Vanaf de keizersnede tot een jaar erna, lees hoe je op een verantwoorde manier weer begint met sporten. Lees het hier >>>>
Oefeningen na bevalling

Een gratis programma voor de kraamtijd πŸ’œ

Ik vind dat vind dat elke vrouw na haar bevalling de kans zou moeten krijgen om een goede start met haar herstel te maken! Daarom heb ik een 6-weeks Kraamtijd Programma ontworpen en deze bied ik  GRATIS aan. Je vindt hierin o.a. ademhalingsoefeningen en lichaamsoefeningen voor de eerste 6 weken na je keizersnede.
Check h'm hier >>>

Herstel na keizersnede

Een volledig herstelprogramma 

Gedurende 9 maanden ontvang je veilige training voor herstel van je buik, algehele kracht, conditie en bekkenbodem. Zo wordt je weer fit! Deze training voer je 2-4 keer per week thuis uit met minimale hulpmiddelen. 

Check h'm hier >>>

Inclusief o.a. de volgende modules:
πŸ”Έ Tips&Adviezen voor de komende 9 maanden
πŸ”Έ Cardio:  wanneer begin je weer met je oude sport en "terug-naar-hardlopen"
πŸ”Έ Littekenmassage
πŸ”Έ Volledige bekkenbodemtraining
πŸ”Έ Binnen de ledenomgeving is er een community waar je in contact kunt komen met andere moeders of met mij.

Meer veilige hersteloefeningen doen?

herstel na een keizersnede

πŸ“š Wanneer mag je weer sporten na een keizersnede? - Een stappenplan

Oefeningen na bevalling

Een gratis programma voor de kraamtijd πŸ’œ

Ik vind dat vind dat elke vrouw na haar bevalling de kans zou moeten krijgen om een goede start met haar herstel te maken! Daarom heb ik een 6-weeks Kraamtijd Programma ontworpen en bied ik deze GRATIS aan! Je vindt hierin o.a. ademhalingsoefeningen en lichaamsoefeningen voor de eerste 6 weken na je keizersnede.
Check h'm hier >>>

Herstel na keizersnede

Een volledig herstelprogramma

Gedurende 9 maanden ontvang je veilige training voor herstel van je buik, algehele kracht, conditie en bekkenbodem. Zo wordt je weer fit! Deze training voer je 2-4 keer per week thuis uit met minimale hulpmiddelen.

Check h'm hier >>>


Inclusief o.a. de volgende modules:
πŸ”Έ Tips&Adviezen voor de komende 9 maanden
πŸ”Έ Cardio:  wanneer begin je weer met je oude sport en "terug-naar-hardlopen"
πŸ”Έ Littekenmassage
πŸ”Έ Volledige bekkenbodemtraining
πŸ”Έ Binnen de ledenomgeving is er een community waar je in contact kunt komen met andere moeders of met mij.